marți, 10 mai 2011

And all those deaths were in vain?

Acum cateva zile cand ma indreptam spre scoala cu pasi usor grabiti, ascultand muzica, mai exact piesa "Locul Potrivit" al lui Guess Who.
Nu stiu, daca cumva ati fost atenti la cum incepe, cu acel cantecel comunist "Suntem copii, de acum vom fi / Plini de uimire, plini de iubire / Cu ochii va urmarim / Stim de pe acum ce ne asterneti la drum / Nenumarate flori si palate / Sa avem noi maine aur si paine / Voi sunteti niste eroi / Dar intr-o zi si noi...".
Chiar in acelasi timp am trecut pe langa Biserica cu Luna si am auzit clopotele batand, chemand oamenii la slujba. Atunci au trecut pe langa mine niste tineri care se dadeau atei, comentand la adresa oamenilor religiosi si a Crestinismului.


De pe atunci, mi-a inflorit in minte ideea unui articol ca asta. Un articol in care sa detaliez mai pe larg doua lucruri pe care eu le consider a fi o lipsa de respect la adresa stramosilor nostrii care s-au sacrificat pentru noi.





1. Absenta romanilor de la vot.










Nu-mi place ideea ca lumea nu merge la voi, cand sunt alegeri, fie ele locale, guvernamentale sau prezidentiale.
Nu sunt o nationalista, toata lumea stie ca am un profund dezgust fata de ceea ce se intampla in tara asta, fata de mentalitatile oamenilor, fata de punctul lor de vedere, nu am nimic cu tara in sine, Romania - e doar o bucata de pamant frumoasa, pe suprafata careia se intind hectare de paduri (pe care romanii le defriseaza in prostie), munti cu resurse incomensurabile (pe care romanii nu sunt in stare sa le aprecieze si sa le exploateze), ape curgatoare (pe care romanii le polueaza) si multe altele. As iubi Romania daca nu ar fi locuita!
Dar, in fine, nu asta era ideea articolului.
Exista, ca si mine, o gramada de lume care se plange ca in tara asta nu se schimba niciodata nimic. Pai cum sa se schimbe oameni buni, daca voi nu mergeti la vot? Va asigur ca nici un parlamentar sau mai degraba, nici un politician nu va zice "Gata! Am furat destul, e cazul sa ma retrag si eu la tara, cu o casuta si cateva gaini si din cand in cand sa vina succesorii mei sa-mi numere ouale!". NU! Asta nu se va intampla. E nevoie de vointa popurului pentru ca ceva sa se schimbe in tara asta.
Dar asta nu e singurul motiv pentru care ar trebui sa mergem la vot!
Va amintiti de 22 Decembrie 1989, atunci a inceput drumul nostru spre democratie. Desi inca mai avem mult de parcurs spre obiectivul nostru final, adevarata democratie, in acea zi am facut primul pas spre libertate.
In comunism ceea ce ii deranja pe romani cel mai tare, era faptul ca nu isi puteau exprima opinia liber, prin vot. La revolutia din 1989 mii de copii, adolesenti, tineri, adulti pana si batrani au murit pentru ca noi sa avem acest drept.
Alte sute de sufletene nevinovate au pierit, civili, militari, pe langa protestatari pentru a aprinde flacara libertatii. Sangele lor a fost varsat pe strazi, si sute de mii strigate si lozinci au rasunat in marile piete pentru ca romanii sa aiba dreptul la opinie.
Si acum? Acum sa nu ne exercitam un drept pentru care au murit atatia oameni la revolutie, si alte mii au ramas infirmi. Nu ar face asta sa para sacrificiul lor ca fiind inutil? Nu ar fi desconsiderat?
Eu consider ca da!
Acum ca am facut 18 ani, voi incerca sa merg sa votez, macar odata. Sa imi exercit acest drept pentru care s-au varsat litrii de sange la revolutia din 1989.










2. Ateismul, sau "pseudo-ateismul"










Am intalnit foarte multe persoane care sunt atee, sau cel putin, asa pretind. Da, sunt acele persoane care pretind ca ele nu cred in Dumnezeu si unii zic chiar, ca aceia ce cred sunt prosti pentru ca se bazeaza pe cineva imaginar.
Nu sunt o fanatica religioasa, nu sunt nici macar ortodoxa. Adica, sunt botezata ortodoxa, in Biserica, dar eu sunt Liber-Cugetatoare (nu Agnostica), adica o imbinare de mai multe religii. Da, cred in Dumnezeu, in Iisus, in ingeri si chestiile specifice Crestinismului, dar am si unele concepte din Budhism. Nu am imaginea lui Dumnezeu prezentata de Biblie, ci cea creata de mine si cred cu tarie in El.
Nu conteaza neaparat ce religie sunt eu atata timp cand cred.
Consider ca ateismul este o batjocura imensa adusa miliardelor de oameni care au murit in numele Domnului de-a lungul miilor de ani.
Cati martiri nu au murit sustinandu-si sus si tare credinta, luptand pentru dreptul urmasilor lor de a se inchina unui Dumnezeu, de a avea un loc unde sa se roage sau de a-si manifesta credinta liber.
Consider ca e o lipsa de respect, o batjocura si o jignire imensa de a lua acum in deradere, de a desconsidera si de a terfeli lucrurul pentru care ei au fost gata sa-si dea viata in chinuri groaznice, crucificati, mancati de lei, arsi de vii sau alte metode de tortura inimaginaile: CREDINTA.








Acest articol reprezinta opinia mea persoanala, nu vreau sa indocrinez pe nimeni, nu vreau sa-mi zica nimeni "Da, ai dreptate! Asa este!".
Mi-am exprimat doar o opinie persoana pentru ca am simtit nevoia sa o fac, nu simt nevoia sa primesc aprobari, dar mi-ar placea ca voi dupa ce cititi acest articol, sa nu inchideti fereastra plictisiti, ci sa va puna pe ganduri, sa va schimbati, macar un pic, perceptia despre lume, si sa realizati ca tot ce aveti acuma nu a fost intodeauna un drept obtinut prin nastere, ci miliarde de oameni au murit in toata lumea pentru a-l face un drept.
Cate mii de oameni au trebuit sa se nasca pentru ca tu sa existi, dar cate alte mii de oameni au trebuit sa moara pentru ca viata ta sa fie ce e acum?

Un comentariu:

Anonim spunea...

ateii sunt aia care sunt mai stiintifici, si nu dau doi bani pe credinta. da, poate trebuie sa crezi in ceva, poate nu. ei cred in stiinta. sincer, am inceput sa ma indoiesc de prezenta vreunui duh care imi numara mie faptele bune si alea rele.
parerea mea.